100 TOKYO

Open menu

100 TOKYO

Open menu

100 Tokyo

PrevNext
95

FUJIYAMA GLASS

富士山グラス

ProductsDesignProduct

Mount Fuji was named as a World Heritage Site in 2013. The FUJIYAMA GLASS was produced as a new souvenir of Japan by the craftsmen at Sugahara-Kougei Glass, a glass manufacturer founded in 1932. Each glass is carefully made by hand. Pour cold beer into the glass to create a foamy head that perfectly resembles Fuji's famous snowy cap. Try different types of drink to create Mount Fuji in your favorite hue. Each FUJIYAMA GLASS comes in a branded wooden box fashioned from the paulownia tree, making it the perfect choice for a gift.

日本の象徴として、2013年世界遺産にも登録された富士山。『富士山グラス』は、「日本の新しいおみやげ」というテーマのもと作られたグラスで、昭和7年創業の菅原工芸ガラスの職人の手で、一つひとつ丁寧に作られています。ビールを注ぐと、泡を冠雪に見立てた黄金色に輝く富士山が現れ、ビール以外でも、表情の異なる富士山の姿が楽しめます。商品は焼き印が押された桐箱に入っており、ギフトにもおすすめです。

Detail

Mount Fuji was named as a World Heritage Site in 2013. The FUJIYAMA GLASS was produced as a new souvenir of Japan by the craftsmen at Sugahara-Kougei Glass, a glass manufacturer founded in 1932. Each glass is carefully made by hand. Pour cold beer into the glass to create a foamy head that perfectly resembles Fuji's famous snowy cap. Try different types of drink to create Mount Fuji in your favorite hue. Each FUJIYAMA GLASS comes in a branded wooden box fashioned from the paulownia tree, making it the perfect choice for a gift.

日本の象徴として、2013年世界遺産にも登録された富士山。『富士山グラス』は、「日本の新しいおみやげ」というテーマのもと作られたグラスで、昭和7年創業の菅原工芸ガラスの職人の手で、一つひとつ丁寧に作られています。ビールを注ぐと、泡を冠雪に見立てた黄金色に輝く富士山が現れ、ビール以外でも、表情の異なる富士山の姿が楽しめます。商品は焼き印が押された桐箱に入っており、ギフトにもおすすめです。

Data

Price
4,078 yen
Creator
Design : Keita Suzuki
(PRODUCT DESIGN CENTER)
Packaging Design : Manabu Mizuno
(good design company)
URL
PRODUCT DESIGN CENTER Online Shop